Гендерные особенности студентов высшего учебного заведения, обучающихся в группах с однополым и разнополым составом

Show simple item record

dc.contributor.author Кокорина, Ю. Е. ru
dc.contributor.author Бабий, И. В. ru
dc.contributor.author Kokorina, Y. en
dc.contributor.author Babii, I. en
dc.date.accessioned 2019-07-19T06:55:48Z en
dc.date.available 2019-07-19T06:55:48Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Кокорина Ю. Е. Гендерные особенности студентов высшего учебного заведения, обучающихся в группах с однополым и разнополым составом / Ю. Е. Кокорина, И. В. Бабий // Fundamental and Applied Reserches in Practice of Leading Scientific Schools : International Scientific Journal. – 2016. – № 1 (13). – С. 171–182. ru
dc.identifier.uri http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/5348
dc.description.abstract В данном исследовании была предпринята попытка очертить и проанализировать специфические гендерные черты личности. В статье представлены результаты исследования студентов, обучающихся в условиях групп, имеющих однополый и разнополый состав. Путем сопоставления данных (применение стандартизированной и проективной методик), полученных в ходе исследования, было определено, что существенное преобладание маскулинных черт обнаруживается в однополой женской группе; в однополой мужской группе наблюдается проявление гипермаскулинности; контрольная (смешанная) группа экспонирует тенденцию к андрогинности. Такие выводы свидетельствуют об усилении маскулинных черт в поло-ролевой модели субъекта вне зависимости от пола. ru
dc.description.abstract In this research an attempt to outline and analyze the specific gender of personality traits was made. The article presents the results of research of students studying in a group with different sexes and same-sex structure. By comparing the data (using a standardized and projective techniques), which obtained in the course of the study, it was determined that a significant predominance of masculine traits in the same-sex women’s group was found; there was a manifestation of the hypermasculinity in the unisexual men’s group; control (mixed) group exposes the tendency toward androgyny. These conclusions show the strengthening of masculine traits in sex-role model of entity, regardless of gender. Applying in psychodiagnostic practice studying of personality the standardized («Gender role ACL-scale A.B. Heilbrun») and drawing tests ("BTP"), it found that these techniques essentially expand and reveal the individual personality traits and give a more complete understanding about the groups relationships in both of the same-sex group and the mixed types of group. en
dc.language.iso ru en
dc.subject андрогинная поло-ролевая модель ru
dc.subject фемининность ru
dc.subject маскулинность ru
dc.subject гендер ru
dc.subject gender characteristics en
dc.subject gender en
dc.subject feminity en
dc.subject masculinity en
dc.subject masculinization en
dc.title Гендерные особенности студентов высшего учебного заведения, обучающихся в группах с однополым и разнополым составом ru
dc.title.alternative Gender features of students in higher education who were trained in groups with same-sex and opposite-sex structure en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account