Організація медико-психологічного супроводу дошкільників з гіперкінетичним розладом в умовах родини

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кривоногова, О. В. ua
dc.contributor.author Kryvonogova, O. V. en
dc.contributor.author Кривоногова, О. В. ru
dc.date.accessioned 2019-01-10T09:29:04Z
dc.date.available 2019-01-10T09:29:04Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Кривоногова О. В. Організація медико-психологічного супроводу дошкільників з гіперкінетичним розладом в умовах родини / О. В. Кривоногова // Вісник Одеського національного університету. Серія : Психологія. – 2014. – Т. 19, Вип. 4. – С. 30–35. uk_UA
dc.identifier.uri http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/4391
dc.description.abstract В статті наведено основні засади організації комплексної психокорекційної допомоги дітям дошкільного віку з гіперкінетичним розладом та їх родинам з урахуванням системного та біопсихосоціального підходів. Описано основні мішені, інструменти та результати психокорекційного впливу, суб’єктами якого є дитина з гіперкінетичним розладом та її родина. uk_UA
dc.description.abstract The paper presents the basic principles of complex psychological help to preschool children with hyperkinetic disorder (HKD) and their families, taking into account the system and biopsychosocial approaches. It is described the basic target, tools and results of psychological influence, the subjects of which are children with hyperkinetic disorder and their families. This paper is based on system approach to examine the features of maladjustment child with hyperkinetic disorder and develop a program of medical and psychological support for the child in terms of family. In the study it was involved 72 families who has preschool children (3–5 years) with HKD. The study in children irregularities in cognitive (100,0 %), psycho-emotional (96,3 %), personal (72,4 %) and psychosocial (87,5 %) areas that have been identified as factors contributing to exclusion of preschoolers. There have been studied the peculiarities of children in the family, as a result of violations received child-parent relationships (84,4 %) and reduced quality of life (78,2 %) of surveyed families. It was designed and implemented complex psychological correction, consisting of three parts, the first of which was sent to the child, the second — the parents, the third was involved the whole family. The first block included correction of disturbances in cognitive and communicative spheres.The second and third stages were dedicated to harmonization of child-parent relationships and improved social interaction between family members. en
dc.description.abstract В статье приведены основные принципы организации комплексной психокоррекционной помощи детям дошкольного возраста с гиперкинетическим расстройством и их семьям с учетом системного и биопсихосоциального подходов. Описаны основные мишени, инструменты и результаты психокоррекционной влияния, субъектами которого являются ребенок с гиперкинетическим расстройством и его семья. ru
dc.language.iso uk en
dc.subject гіперкінетичний розлад uk_UA
dc.subject дошкільний вік uk_UA
dc.subject психологічна корекція uk_UA
dc.subject медико-психологічний супровід uk_UA
dc.subject hyperkinetic disorder en
dc.subject preschool age en
dc.subject psychological correction en
dc.subject medical and psychological support en
dc.subject гиперкинетический расстройство ru
dc.subject дошкольный возраст ru
dc.subject психологическая коррекция ru
dc.subject медико-психологическое сопровождение ru
dc.title Організація медико-психологічного супроводу дошкільників з гіперкінетичним розладом в умовах родини uk_UA
dc.title.alternative Organization of medical and psychological support to preschool children with hyperkinetic disorder in the family en
dc.title.alternative Организация медико-психологического сопровождения дошкольников с гиперкинетическим расстройством в условиях семьи ru
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу