Характеристика іншомовних комунікативних умінь професійного спілкування лікарів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Русалкіна, Л. Г.
dc.contributor.author Rusalkina, L.
dc.contributor.author Русалкина, Л. Г.
dc.date.accessioned 2018-10-19T09:00:51Z
dc.date.available 2018-10-19T09:00:51Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Русалкіна Л. Г. Характеристика іншомовних комунікативних умінь професійного спілкування лікарів / Л .Г. Русалкіна // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. - 2016. - № 6. - С. 124-127. uk_UA
dc.identifier.uri http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/3822
dc.description.abstract В статті обґрунтовується сутність та особливості іншомовних комунікативних умінь майбутніх лікарів на сучасному етапі. Особливу увагу зосереджено на визначенні і уточненні понять «професійне спілкування», «іншомовне професійне спілкування майбутніх лікарів». Проаналізовано вітчизняну і зарубіжну психолого-педагогічну літературу з проблеми. Виокремлено особливості професійного спілкування. Аналіз робіт науковців свідчить про те, що автори розглядають процес іншомовної професійної комунікації як свідомий, творчий. Особливу увагу дослідники зосереджують на необхідності дотримання низки умов, що сприяють ефективному формуванню іншомовних комунікативних умінь у студентівмедиків, а саме: свідоме оволодіння знаннями про прийоми і способи виконання професійної діяльності, практичний досвід їх застосування, взаємозв'язок теоретичної і практичної підготовки, контроль і аналіз студентами власних дій, наявність позитивної мотивації до засвоєння знань і оволодіння уміннями, ускладнення умов діяльності, що сприяє оволодінню досвідом переносу вмінь у нову професійну ситуацію. Особливе значення в процесі набуття іншомовних професійних комунікативних умінь слід надати аспекту сприйняття партнера у спілкуванні. Як основні чинники, що зумовлюють ефективність спілкування, виокремлюємо такі: мета, правила, ролі, вибір елементарних дій, послідовність поведінкових актів, мова і мовленнєва діяльність, труднощі взаємодії і навички їх подолання. Всі чинники взаємопов’язані й утворюють певну систему. В процесі удосконалення іншомовних професійних комунікативних умінь сприйняття комунікантів стає більш довільним і досконалим. Відповідно, комунікативний процес стає ефективнішим і якіснішим. uk_UA
dc.description.abstract In the represented article the current essence and features of communicative skills of future doctors are grounded. Special attention to the definition and specification of the notions «professional communication», «professional communication of future doctors» is paid. Domestic and foreign psychological and pedagogical literature concerning the problem has been analyzed. The features of professional communication have been specified. The analysis of the scientific works proves that the authors treat the process of foreign language professional communication as conscious and creative. The scientists pay special attention to the necessity to follow some conditions that contribute to the effective forming of medical students’ foreign language communicative skills such as: conscious gaining of knowledge about methods and ways of professional activity performance, practical experience of its application, interaction between theoretical and practical training, students’ control and analysis of their own actions, presence of positive motivation for gaining knowledge and mastering skills, complication of activity conditions, which speed up gaining experience of transferring skills to a new professional situation. Particular attention in the process of gaining foreign communicative skills should be paid to the perception of a partner in communication. The main factors conditioning efficiency of professional communication are as follows: purpose, role, choice of simple actions, behavioural act sequence, language and speech activity, difficulties of interaction and their overcoming. All the factors are interconnected and form the proper system. In improvement of professional communicative skills perception of communicants is becoming more perfect and free. Thus, communicative process is likely to become more effective and qualitative. uk_UA
dc.description.abstract В статье обосновывается сущность и особенности иноязычных коммуникативных умений будущих врачей на современном этапе. Особое внимание сосредоточено на определении и уточнении понятий «профессиональное общение», «иноязычное профессиональное общение будущих врачей». Проанализирована отечественная и зарубежная психолого-педагогическая литература по данной проблеме. Выделены особенности профессионального общения. Анализ работ ученых свидетельствует о том, что авторы рассматривают процесс профессиональной коммуникации как сознательный, творческий. Особое внимание исследователи сосредотачивают на необходимости соблюдения ряда условий, которые способствуют эффективному формированию иноязычных коммуникативных умений у студентов-медиков, а именно: сознательное овладение знаниями о приемах и способах осуществления профессиональной деятельности, практический опыт их использования, взаимосвязь теоретической и практической подготовки, контроль и анализ студентами собственных действий, наличие позитивной мотивации к усвоению знаний и овладению умениями, усложнение условий деятельности, что способствует овладению опытом переноса умений в новую профессиональную ситуацию. Особое значение в процессе приобретения иноязычных профессиональных коммуникативных умений следует уделить аспекту восприятия партнера по общению. Как основные факторы, обуславливающие эффективность, профессионального общения выделим следующие: цель, правила, роли, выбор элементарных действий, последовательность поведенческих актов, язык и речевая деятельность, трудностивзаимодействия и навыки их преодоления. Все факторы взаимосвязаны и образуют определенную систему. В процессе усовершенствования профессиональных комуникативных умений восприятие коммуникантов становится более произвольным и совершенным. Следовательно, коммуникативный процесс становится эффективнее и качественнее. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject професійне спілкування uk_UA
dc.subject майбутні лікарі uk_UA
dc.subject особливості професійного спілкування uk_UA
dc.subject professional communication uk_UA
dc.subject future doctors uk_UA
dc.subject features of professional communication uk_UA
dc.subject профессиональное общение uk_UA
dc.subject будущие врачи uk_UA
dc.subject особенности профессионального общения uk_UA
dc.title Характеристика іншомовних комунікативних умінь професійного спілкування лікарів uk_UA
dc.title.alternative Characteristics of communicative skills of foreign doctors’ professional communication uk_UA
dc.title.alternative Характеристика иностранных коммуникативных умений профессионального общения врачей uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу