Формування цифрових навичок майбутніх фахівців через віртуальні симуляції та VR-середовища

Show simple item record

dc.contributor.author Павленко, О. В. ua
dc.contributor.author Хрущ, В. І. ua
dc.contributor.author Гудзь, В. А. ua
dc.contributor.author Pavlenko, O. en
dc.contributor.author Khrushch, V. en
dc.contributor.author Gudz, V. en
dc.date.accessioned 2025-07-07T06:13:46Z
dc.date.available 2025-07-07T06:13:46Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Павленко О. В., Хрущ В. І., Гудзь В. А. Формування цифрових навичок майбутніх фахівців через віртуальні симуляції та VR-середовища // Педагогічна Академія: наукові записки. 2025. № 19. С. 1–20. https://doi.org/10.5281/zenodo.15751615 uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17927
dc.description.abstract У статті розкрито потенціал віртуальних симуляцій і VRсередовищ у процесі формування цифрових навичок у майбутніх фахівців медичної галузі. Актуальність теми зумовлена потребою модернізації медичної освіти в умовах цифрової трансформації та зростаючим попитом на клініцистів, які впевнено користуються сучасними технологіями. Метою дослідження є визначення можливостей VR-технологій для підвищення якості професійної підготовки студентів-медиків, розвитку в них клінічного мислення, навичок оперативного прийняття рішень та ефективної комунікації у змодельованих умовах клінічної практики. Методи дослідження охоплюють аналітичний огляд літератури, педагогічне спостереження за навчальним процесом у медичному університеті, елементи педагогічного експерименту, порівняльний аналіз результатів традиційного та симуляційного навчання, а також анкетування студентів і викладачів щодо сприйняття VR-засобів у навчальному процесі. Результати дослідження демонструють, що інтеграція VR-середовищ та симуляційних технологій у підготовку майбутніх лікарів і медичних сестер забезпечує високий рівень занурення у професійні ситуації без ризику для пацієнтів, сприяє кращому засвоєнню клінічних протоколів, розвиває навички роботи у команді та в екстрених умовах. Віртуальні технології дозволяють імітувати складні клінічні сценарії, проводити безпечне багаторазове тренування практичних маніпуляцій, включаючи реанімацію, хірургічні втручання, догляд за пацієнтами у критичних станах. У висновках обґрунтовано доцільність системного впровадження віртуальних симуляцій у медичну освіту, підготовку викладачів до роботи з цифровими інструментами, розробку локальних протоколів застосування VR у навчальних планах. Зазначено, що VR-технології, у поєднанні з традиційною медичною підготовкою, створюють умови для формування у студентів професійної ідентичності, критичного клінічного мислення та адаптивності до умов сучасної медицини, яка все більше орієнтується на цифрові рішення. uk_UA
dc.description.abstract The article explores the potential of virtual simulations and VR environments in the development of digital skills among future medical professionals. The relevance of the topic is driven by the need to modernize medical education in the context of digital transformation and the growing demand for clinicians who are proficient in using advanced technologies. The aim of the study is to identify the possibilities of VR technologies for enhancing the quality of professional training of medical students, fostering their clinical thinking, decisionmaking skills, and effective communication in simulated clinical settings. The research methods include a comprehensive literature review, pedagogical observation of the educational process in a medical university, elements of pedagogical experimentation, a comparative analysis of the outcomes of traditional versus simulation-based learning, as well as surveys of students and instructors regarding their perceptions of VR tools in education. The results demonstrate that the integration of VR environments and simulation technologies into the training of future physicians and nurses ensures a high level of immersion in professional contexts without posing risks to real patients. It facilitates better assimilation of clinical protocols and enhances teamwork and emergency response skills. Virtual technologies allow for the imitation of complex clinical scenarios and provide opportunities for safe, repeated practice of medical procedures such as resuscitation, surgical interventions, and care for patients in critical conditions. The conclusions justify the necessity of systematically implementing virtual simulations in medical education, preparing educators to work with digital tools, and developing localized protocols for integrating VR into academic curricula. It is emphasized that the combination of VR technologies with traditional medical training contributes to the formation of students’ professional identity, critical clinical thinking, and adaptability to the demands of modern medicine, which is increasingly reliant on digital solutions. en
dc.language.iso uk en
dc.subject медична освіта uk_UA
dc.subject цифрові компетентності uk_UA
dc.subject клінічне мислення uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject цифрова трансформація uk_UA
dc.subject віртуальне середовище uk_UA
dc.subject освітні інновації uk_UA
dc.subject medical education en
dc.subject digital competencies en
dc.subject clinical thinking en
dc.subject professional training en
dc.subject digital transformation en
dc.subject virtual environment en
dc.subject educational innovations en
dc.title Формування цифрових навичок майбутніх фахівців через віртуальні симуляції та VR-середовища uk_UA
dc.title.alternative Developing digital skills of future professionals through virtual simulations and VR environments en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account