dc.contributor.author |
Павленко, О. В. |
ua |
dc.contributor.author |
Хрущ, В. І. |
ua |
dc.contributor.author |
Гудзь, В. А. |
ua |
dc.contributor.author |
Pavlenko, O. |
en |
dc.contributor.author |
Khrushch, V. |
en |
dc.contributor.author |
Gudz, V. |
en |
dc.date.accessioned |
2025-07-07T06:13:46Z |
|
dc.date.available |
2025-07-07T06:13:46Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
Павленко О. В., Хрущ В. І., Гудзь В. А. Формування цифрових навичок майбутніх фахівців через віртуальні симуляції та VR-середовища // Педагогічна Академія: наукові записки. 2025. № 19. С. 1–20. https://doi.org/10.5281/zenodo.15751615 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17927 |
|
dc.description.abstract |
У статті розкрито потенціал віртуальних симуляцій і VRсередовищ у процесі формування цифрових навичок у майбутніх фахівців медичної галузі. Актуальність теми зумовлена потребою модернізації медичної освіти в умовах цифрової трансформації та зростаючим попитом
на клініцистів, які впевнено користуються сучасними технологіями. Метою
дослідження є визначення можливостей VR-технологій для підвищення
якості професійної підготовки студентів-медиків, розвитку в них клінічного
мислення, навичок оперативного прийняття рішень та ефективної
комунікації у змодельованих умовах клінічної практики. Методи дослідження
охоплюють аналітичний огляд літератури, педагогічне спостереження за
навчальним процесом у медичному університеті, елементи педагогічного
експерименту, порівняльний аналіз результатів традиційного та
симуляційного навчання, а також анкетування студентів і викладачів щодо
сприйняття VR-засобів у навчальному процесі. Результати дослідження
демонструють, що інтеграція VR-середовищ та симуляційних технологій у
підготовку майбутніх лікарів і медичних сестер забезпечує високий рівень
занурення у професійні ситуації без ризику для пацієнтів, сприяє кращому
засвоєнню клінічних протоколів, розвиває навички роботи у команді та в
екстрених умовах. Віртуальні технології дозволяють імітувати складні
клінічні сценарії, проводити безпечне багаторазове тренування практичних
маніпуляцій, включаючи реанімацію, хірургічні втручання, догляд за
пацієнтами у критичних станах. У висновках обґрунтовано доцільність
системного впровадження віртуальних симуляцій у медичну освіту,
підготовку викладачів до роботи з цифровими інструментами, розробку
локальних протоколів застосування VR у навчальних планах. Зазначено, що
VR-технології, у поєднанні з традиційною медичною підготовкою,
створюють умови для формування у студентів професійної ідентичності,
критичного клінічного мислення та адаптивності до умов сучасної медицини,
яка все більше орієнтується на цифрові рішення. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article explores the potential of virtual simulations and VR environments in the development of digital skills among future medical professionals. The relevance of the topic is driven by the need to modernize medical education in the context of digital transformation and the growing demand for
clinicians who are proficient in using advanced technologies. The aim of the study
is to identify the possibilities of VR technologies for enhancing the quality of
professional training of medical students, fostering their clinical thinking, decisionmaking skills, and effective communication in simulated clinical settings. The
research methods include a comprehensive literature review, pedagogical
observation of the educational process in a medical university, elements of
pedagogical experimentation, a comparative analysis of the outcomes of traditional
versus simulation-based learning, as well as surveys of students and instructors
regarding their perceptions of VR tools in education. The results demonstrate that
the integration of VR environments and simulation technologies into the training of
future physicians and nurses ensures a high level of immersion in professional
contexts without posing risks to real patients. It facilitates better assimilation of
clinical protocols and enhances teamwork and emergency response skills. Virtual
technologies allow for the imitation of complex clinical scenarios and provide
opportunities for safe, repeated practice of medical procedures such as
resuscitation, surgical interventions, and care for patients in critical conditions. The
conclusions justify the necessity of systematically implementing virtual simulations
in medical education, preparing educators to work with digital tools, and developing
localized protocols for integrating VR into academic curricula. It is emphasized that
the combination of VR technologies with traditional medical training contributes to
the formation of students’ professional identity, critical clinical thinking, and
adaptability to the demands of modern medicine, which is increasingly reliant on
digital solutions. |
en |
dc.language.iso |
uk |
en |
dc.subject |
медична освіта |
uk_UA |
dc.subject |
цифрові компетентності |
uk_UA |
dc.subject |
клінічне мислення |
uk_UA |
dc.subject |
професійна підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
цифрова трансформація |
uk_UA |
dc.subject |
віртуальне середовище |
uk_UA |
dc.subject |
освітні інновації |
uk_UA |
dc.subject |
medical education |
en |
dc.subject |
digital competencies |
en |
dc.subject |
clinical thinking |
en |
dc.subject |
professional training |
en |
dc.subject |
digital transformation |
en |
dc.subject |
virtual environment |
en |
dc.subject |
educational innovations |
en |
dc.title |
Формування цифрових навичок майбутніх фахівців через віртуальні симуляції та VR-середовища |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Developing digital skills of future professionals through virtual simulations and VR environments |
en |
dc.type |
Article |
en |