Мета: аналіз впливу цифрового стилю життя на соціально-психологічну адаптацію молоді, а також визначення
основних чинників, які сприяють чи перешкоджають цьому процесу.
Матеріали і методи. Для досягнення мети в роботі використані такі методи: статистичний аналіз та опитування
(у дослідженні ролі віртуального середовища в процесі соціалізації молоді); порівняння та аналогія (в оцінюванні
впливу соціальних мереж на психологічний стан молоді); систематизація та класифікація (у визначенні основних
негативних і позитивних аспектів цифрового стилю життя, які впливають на адаптацію молоді). Для дослідження
використано матеріали Київського міжнародного інституту соціології, наукові розробки вчених у цій галузі, результати анкетування здобувачів освіти Одеського національного медичного університету.
Результати. Виявлено, що найактивнішими користувачами інтернет-послуг є молоде покоління, яке широко
використовує цифрові платформи для спілкування, навчання, творчості та реалізації своїх інтересів. Розглянуті
позитивні та негативні аспекти впливу соціальних мереж на психологічний стан молоді. Інтернет-простір дозволяє
молодим людям бути більш інтегрованими в суспільство і надавати більшу увагу розвитку громадянської свідомості. Одним із негативних аспектів є маніпулятивний вплив реклами, яка сприяє створенню споживацької культури
та формуванню стереотипів, нав’язує соціальні стандарти. Ще більш загроз для соціально-психологічної адаптації
молоді несуть кіберпереслідування та кібербулінг. Результатом дослідження стала розробка рекомендацій для мінімізації негативного впливу цифрових технологій на соціально-психологічну адаптацію молоді.
Висновки. Зменшення негативних наслідків впливу цифрових технологій на соціально-психологічну адаптацію молоді та сприяння гармонійному розвитку особистості можливе шляхом дотримання таких рекомендацій, як:
регулювання часу, проведеного в цифровому середовищі; розвиток навичок критичного мислення; формування
реальних соціальних зв’язків; усвідомлене споживання контенту; збереження ментального здоров’я; інформаційна
безпека та цифрова грамотність; підтримка освіти та саморозвитку.
Purpose: analysis of the influence of digital lifestyle on the socio-psychological adaptation of youth, as well as
identification of the main factors that contribute to or hinder this process.
Materials and methods. To achieve the goal, the following methods were used in the work: statistical analysis
and survey (when studying the role of the virtual environment in the process of youth socialization); comparison
and analogy (when assessing the influence of social networks on the psychological state of youth); systematization and classification (when identifying the main negative and positive aspects of digital lifestyle that affect youth
adaptation). The study used materials from the Kyiv International Institute of Sociology, scientific developments of
scientists in this field, and the results of a survey of students at the Odessa National Medical University.
Results. The study revealed that the most active users of Internet services are the young generation, which
widely uses digital platforms for communication, learning, creativity, and the realization of their interests. The positive and negative aspects of the influence of social networks on the psychological state of youth were considered.
The Internet space allows young people to be more integrated into society and pay more attention to the development of civic consciousness. One of the negative aspects is the manipulative influence of advertising, which
contributes to the creation of consumer culture and the formation of stereotypes, and imposes social standards.
Cyberstalking and cyberbullying pose even more negativity and threats to the socio-psychological adaptation of
youth. The result of the study was the development of recommendations to minimize the negative impact of digital
technologies on the socio-psychological adaptation of youth.
Conclusions. Reducing the negative consequences of the impact of digital technologies on the socio-psychological adaptation of youth and promoting the harmonious development of the personality is possible by following
the following recommendations: regulating time spent in the digital environment; developing critical thinking skills;
forming real social connections; conscious consumption of content; maintaining mental health; information security
and digital literacy; supporting education and self-development.