Visualization of knowledge: the role of video formats in teaching chemical disciplines to future doctors

Show simple item record

dc.contributor.author Kolomiiets, P. V. en
dc.contributor.author Grekova, A. V. en
dc.contributor.author Burdina, Ia. F. en
dc.contributor.author Abbassi, R. en
dc.contributor.author Коломієць, П. uk
dc.contributor.author Грекова, А. uk
dc.contributor.author Бурдіна, Я. uk
dc.contributor.author Аббассі, Р. uk
dc.date.accessioned 2025-06-12T09:52:13Z
dc.date.available 2025-06-12T09:52:13Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Kolomiiets P. V. Grekova A. V., Burdina І. F., Abbassi R. Visualization of knowledge: the role of video formats in teaching chemical disciplines to future doctors. Health & Education. 2025. Вип. 1. P. 188–195. en
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17731
dc.description.abstract The integration of video lesson formats in teaching chemical subjects to learners in medicine and its bearing on the quality of learning is the focus of this article. The paper rests on scientific literature, practical teachings, and students’ testing scores. It discusses the methods and techniques used in video lessons and offers recommendations for maximizing the use of video materials in the instructional process in order to increase students’ motivation as well as academic achievement. The results of the research indicated that video content broadened the scope of assistance offered in the teaching of chemistry subjects to medical university students. Students appreciated the chance to learn complex topics through the use of experimentation and virtual reality. YouTube and Microsoft Teams allow easy access to materials and their use in independent learning. In addition, the survey showed that there is a notable need for supplemental videos for students’ preparation for practical work. Using a variety of video materials creates interest in students and enhances their academic achievement. It has been established that students learn best when they participate in interactive educational activities, such as digital laboratory experiments presented in the form of videos helps enhancing their analytical skills and deepening their comprehension of the practical aspects of chemistry. The use of video materials also simplifies instructors’ preparation for practical lessons in a distance learning format. Additionally, the study highlights the importance of interactive elements in video content, such as quizzes and annotations, which further engage students and reinforce key concepts. Further integration of technology into the educational process will enable the development of even more effective approaches to distance learning, which is especially crucial in the face of modern challenges, including martial law and the increasing demand for flexible learning solutions. The study concludes that a blended approach, combining traditional teaching methods with innovative video-based tools, can significantly enhance the overall educational experience for medical students. en
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню ефективності використання відео-форматів у викладанні хімічних дисциплін для здобувачів освіти медичних університетів та їх впливу на якість засвоєння матеріалу. Дослідження базується на аналізі наукових джерел і педагогічного досвіду, а також результатах тестування студентів. У роботі розглядаються методичні та технічні аспекти впровадження відео-уроків, а також надаються практичні рекомендації щодо оптимізації використання відео-контенту у навчальному процесі для підвищення мотивації та успішності студентів. Отримані практичні результати свідчать про високу ефективність використання відео-контенту як допоміжного інструменту в навчанні хімічних дисциплін для студентів медичного університету. Студенти позитивно оцінили можливість повторного перегляду матеріалів та покращення розуміння складних тем завдяки візуалізації експериментів. Використання платформ YouTube та Microsoft Teams сприяє зручному доступу до навчальних ресурсів і їхньої інтеграції в самостійне навчання. Крім того, аналіз опитувань виявив значний попит на додаткові відео-матеріали, особливо для підготовки до практичних занять. Впроваджено різноманітній відео-контент, який підвищує зацікавленість студентів і сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. Доведено, що цифрові лабораторні роботи у форматі відео дозволяють студентам детально ознайомитися з експериментами, що сприяє розвитку їхніх аналітичних навичок та глибшому розумінню практичних аспектів хімії. Застосування відеоматеріалів також спрощує підготовку викладачів до практичних занять у форматі дистанційного навчання. Подальше впровадження технологій в освітній процес дозволить створити ще ефективніші підходи до дистанційного навчання, що є важливим в умовах сучасних викликів, зокрема під час воєнного стану. uk_UA
dc.language.iso en en
dc.subject video content en
dc.subject chemical disciplines en
dc.subject learning effectiveness en
dc.subject experiment visualization en
dc.subject educational technologies en
dc.subject resource integration en
dc.subject distance learning en
dc.subject student engagement en
dc.subject відео-контент uk_UA
dc.subject хімічні дисципліни uk_UA
dc.subject ефективність навчання uk_UA
dc.subject візуалізація експериментів uk_UA
dc.subject освітні технології uk_UA
dc.subject інтеграція ресурсів uk_UA
dc.title Visualization of knowledge: the role of video formats in teaching chemical disciplines to future doctors en
dc.title.alternative Візуалізація знань: роль відеоформатів у викладанні хімічних дисциплін для майбутніх лікарів uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account