Метою цього дослідження було оцінити фактори, що впливали на студентів-медиків, які
вибрали неврологію як професію, та їх задоволеність вибором. Було проведено багатоцентрове крос-секційне ретроспективне дослідження 95 інтернів та лікарів-неврологів з України та
31 – з Киргизької Республіки віком від 21 до 70 років шляхом створеного опитувальника у
формі Google. Опитувальник містив 10 питань щодо можливих причин вибору. Для статистичного аналізу використовувався тест χ2, що обчислювався за допомогою програми Jamovi
(версія 2.3.28) для Windows. За результатами опитування для 63% лікарів / інтернів з України неврологія як професія була власним вибором, на 9,5% вплинуло рішення батьків / чоловіка / жінки, для 11% вибір базувався на відстані від дому до лікарні, 12,6% встали на шлях
невролога за розподілом і 3,9% вказали вирішальним приклад викладача або члена сім’ї. Тест
2χ
показав наявність статистичної різниці розподілу факторів вибору залежно від оцінки з
предмета «Неврологія» (χ2 = 20,6, p = 0,008). Попри велику кількість випробувань і викликів,
які несе в собі спеціальність лікаря-невролога, переважна більшість студентів-медиків по
всьому світу вибирають цю професію самостійно й залишаються задоволені своїм вибором.
The aim of this study was to assess the factors influencing medical students’ choice of neurology
as a profession and their satisfaction with this choice. A multicenter cross-sectional retrospective
study was conducted, involving 95 neurology interns and specialists from Ukraine and 31 from
the Kyrgyz Republic, aged 21 to 70 years, through a self-designed questionnaire in Google Forms.
The questionnaire included 10 questions about the possible reasons for their choice. Statistical
analysis was performed using the χ2 test calculated with the Jamovi software (version 2.3.28) for
Windows. According to the survey results, 63% of doctors/interns from Ukraine chose neurology
as their own decision; 9.5% were influenced by the decision of parents or spouses, 11% based their
choice on the distance between home and the hospital, 12.6% entered neurology due to allocation
(state-mandated distribution), and 3.9% cited the influence of a teacher or family member as
decisive. The χ2 test showed a statistically significant difference in the distribution of choice
factors depending on the grade in the subject “Neurology” (χ2 = 20.6, p = 0.008). Despite the
numerous challenges and trials posed by the neurology specialty, the vast majority of medical
students worldwide independently choose this profession and remain satisfied with their decision.