Психологічний аспект у методиці викладання української мови для здобувачів вищої школи

Show simple item record

dc.contributor.author Коваленко, О. А. ua
dc.contributor.author Крицька, А. О. ua
dc.date.accessioned 2025-05-27T10:00:00Z
dc.date.available 2025-05-27T10:00:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Коваленко О. А. Психологічний аспект у методиці викладання української мови для здобувачів вищої школи / О. А. Коваленко, А. О. Крицька // Перспективи та інновації. Серія «Педагогіка», Серія «Медицина». – 2023. – № 15 (33). – С. 197–202. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17604
dc.description.abstract У статті розкрито питання психологічної складової в процесі викладання дисципліни. Зазначено, що процес навчання залежить не тільки від викладача, його поведінки та методики, а й від психічних особливостей здобувача. Саме тому завданням викладача є допомогти здобувачу не тільки навчатися, а й долати психологічні бар’єри, допомогти правильно використовувати власні ресурси та знаходити самостійно зв’язок між інформаційними блоками. Від роботи нашої психіки залежить не лише викладання матеріалу, а й сприймання. Саме тому врахування психологічних особливостей є вкрай важливим. Адже внутрішнє "Я" впливає на мотивацію та ефективність подальшого навчання. Крім розвитку мовної та мовленнєвої компетенції здобувач працює ще й над своєю соціалізацією. Після вступу до закладу вищої освіти він потрапляє в повністю нове середовище. Його оточують викладачі та одногрупники, з якими треба вибудовувати стосунки для подальшого навчання. Для психіки здобувача це все стресові фактори. Психологи стверджують, що навчання в закладі вищої освіти повинно вибудовуватись на принципах співробітництва, активності та культури. Тобто, за час навчання має сформуватися особистість-фахівець, який вже буде готовим до роботи. Здобувач має визначити свої слабкі та сильні сторони і як треба над ними попрацювати: щось усунути зовсім, щось удосконалити. На практичних заняттях з української мови здобувачі мають набути вправності. Вони мають тренуватись висловлювати та відстоювати власну думку, добираючи для цього доречні аргументи. Також слід моделювати типові ситуації і пропонувати здобувачам їх вирішити. Для того, щоб розвивати гнучкість мислення необхідно давати й нестандартні ситуації і спостерігати за тим, як здобувач йде до її розв'язання. Наведено перелік завдань, які можна використовувати для роботи на заняттях, і який вплив вони матимуть на здобувачів. Адже для роботи необхідні особистості, які готові до будь-яких нестандартних ситуацій, вміють викладати свої думки чітко та зрозуміло, впевнені в собі, вміють досягати поставлених цілей. uk_UA
dc.description.abstract The article explores the question of the psychological component in the process of teaching the discipline. It is noted that the learning process depends not only on the teacher, his behavior and methodology, but also on the mental characteristics of the learner. That's why the teacher's job is to help the learner not only to learn but also to overcome psychological barriers, help to use own resources correctly and independently find the connection between information blocks. Not only the teaching of material, but also perception depends on the work of our psychics. That is why taking psychological features into account is extremely important. After all, the inner "I" affects the motivation and effectiveness of further education. In addition to the development of language and speech competence, the applicant also works on his socialization. After entering a higher education institution, he enters a completely new environment. He is surrounded by teachers and classmates, with whom it is necessary to build relationships for further study. For the acquirer's psychics, these are all stressful factors. Psychologists claim that learning in a higher education institution should be based on the principles of cooperation, activity and culture. That is, during the course of study, a personality-specialist should be formed, who will already be ready for work. The acquirer must determine his weaknesses and strengths and how to work on them: eliminate something completely, improve something. Applicants must acquire skills in practical Ukrainian language classes. They should practice expressing and defending their own opinion, choosing appropriate arguments for this. It is also necessary to model typical situations and propose to the applicant how to solve them. To develop flexibility in thinking, it is necessary to allow for unusual situations and to observe how the learner goes about solving them. A list of tasks that can be used to work in the classroom and the impact they will have on the learners is given. After all, work requires individuals who are prepared for any unusual situation, who can express themselves clearly and definitely, who have confidence in themselves, and who are able to achieve their goals. en
dc.language.iso uk en
dc.subject дисципліна uk_UA
dc.subject здобувачі uk_UA
dc.subject методика викладання uk_UA
dc.subject психологічний аспект uk_UA
dc.subject психологічний бар’єр uk_UA
dc.subject особистість uk_UA
dc.subject комунікація uk_UA
dc.subject освітній процес uk_UA
dc.subject discipline en
dc.subject students en
dc.subject teaching method en
dc.subject psychological aspect en
dc.subject psychological barrier en
dc.subject personality en
dc.subject communication en
dc.subject educational process en
dc.title Психологічний аспект у методиці викладання української мови для здобувачів вищої школи uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account