Глобальна освітня стратегія, що зумовлена
впровадженням ШІ, змінює зміст освіти і освіченості. Формується
трисуб’єктна модель освіти, в якій поряд з вчителем і учнем діє
«нелюдський суб’єкт». Зростання ролі «суб’єкта 3.0» вимагає пошуку нових
освітніх технологій, спрямованих на розвиток освіченої людини, яка здатна
демонструвати комплексність і людяність (моральність) мислення та
спроможна до конкуренції/співпраці із ШІ.
The Global Education Strategy, driven by the implementation of AI, is
transforming the content of education and literacy. It establishes a three-subject model
of education in which, alongside the teacher and student, an “non-human subject”
operates. The increasing role of the "subject 3.0" necessitates the search for new
educational technologies aimed at developing an enlightened individual capable of
demonstrating the complexity and humanity (morality) of thinking and capable of
competing/collaborating with AI.