Обґрунтувано теоретичні підходи управління системним розвитком закладів освіти в галузі охорони здоров’я та вибору стратегічних альтернатив і основних напрямків вдосконалення стратегі їх подальшого розвитку.
Однією з основних переваг для навчального закладу в галузі медицини є розвиток технологій симуляційного навчання. Для розробки ефективної стратегії зростання освітніх закладів у сфері охорони здоров’я проаналізовано визначення загальних напрямів стратегічного розвитку на макрорівні.
У Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки було визначено ключові напрямки. У період з 2022 по 2024 рік стратегія зазнала коригування і була доповнена передовими міжнародними практиками в галузі модернізації вищої освіти. Підсумком цієї роботи стала презентація програми «Освіта 4.0: український світанок», розроблена Міністерством освіти та науки.
Програма «Освіта 4.0» включає важливі для держави завдання, спрямовані на подальший розвиток автономії університетів відповідно до європейських стандартів, а також на формування європейської культури та академічної чесноти.
Пропозиції щодо впровадження сучасних стандартів оцінки якості освітніх послуг спиралися на дослідження різних методів оцінки роботи науково-педагогічних працівників та вироблених рекомендацій щодо модернізації оцінки діяльності управлінського, викладацького та наукового персоналу ОНМедУ. До ключових напрямків прогресу ОНМедУ в контексті цифровізації освіти можна віднести SMART-освіту, застосування ігрових технологій, навчання за допомогою анімованих 3D-відеороликів, використання штучного інтелекту, а також можливостей віртуальної (VR) та доповненої реальності (AR).
Ці інновації сприятимуть зміцненню позицій української медичної освіти відповідно до європейських освітніх стандартів, збільшення конкурентоспроможності випускників українських медуніверситетів на міжнародному трудовому ринку та активізації системного зростання навчального закладу у сфері охорони здоров’я.
The thesis substantiates theoretical approaches to managing the systemic development of educational institutions in the field of health care, as well as the selection of strategic alternatives and key directions for improving their further development strategies.
One of the main advantages for medical educational institutions is the development of simulation-based learning technologies. To develop an effective growth strategy for educational institutions in health care, general strategic development directions at the macro level were analyzed.
The Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022–2032 outlined key priorities. Between 2022 and 2024, the strategy was updated and supplemented with advanced international practices in the modernization of higher education. The culmination of this effort was the presentation of the “Education 4.0: Ukrainian Dawn” program, developed by the Ministry of Education and Science.
The “Education 4.0” program includes state-prioritized objectives aimed at further developing university autonomy in line with European standards and fostering a European academic culture and integrity.
Proposals for implementing modern quality assessment standards for educational services were based on research into various methods for evaluating the work of academic staff, along with recommendations for modernizing the evaluation of administrative, teaching, and research personnel at ONMedU.
Key areas of ONMedU’s progress in the context of education digitalization include SMART education, the use of gamification technologies, learning through animated 3D videos, the application of artificial intelligence, and the potential of virtual (VR) and augmented reality (AR).
These innovations will contribute to strengthening the position of Ukrainian medical education in line with European standards, increasing the international competitiveness of graduates of Ukrainian medical universities, and fostering the systemic growth of educational institutions in the health care sector.