В кваліфікаційній роботі досліджено основні складові фармацевтичного бізнесу в контексті охорони здоров'я; вивчено специфічні характеристики фармацевтичного ринку як елементу галузі охорони здоров’я; проаналізовано зарубіжний досвід регулювання фармацевтичного ринку; досліджено особливості функціонування аптечних мереж як частини фармацевтичного ринку; визначено специфічні маркетингові підходи та інструменти у фармацевтичному та аптечному бізнесі; надано загальну характеристику всеукраїнської мережі аптек компанії «Подорожник»; проаналізовано конкурентне середовище всеукраїнської мережі аптек компанії «Подорожник»; надано пропозиції щодо оптимізації аналізу конкурентів для розробки маркетингової стратегії всеукраїнської мережі аптек «Подорожник»; надано пропозиції щодо визначення перспективних напрямків маркетингової стратегії розвитку всеукраїнської мережі аптек «Подорожник».
This qualification thesis explores the key components of the pharmaceutical business in the context of health care; examines the specific characteristics of the pharmaceutical market as an element of the health care sector; analyzes international experience in pharmaceutical market regulation; investigates the operational features of pharmacy chains as part of the pharmaceutical market; identifies specific marketing approaches and tools used in the pharmaceutical and pharmacy business; provides an overview of the national pharmacy chain “Podorozhnyk”; analyzes the competitive environment of the national pharmacy chain “Podorozhnyk”; offers proposals for optimizing competitor analysis to develop a marketing strategy for the national pharmacy chain “Podorozhnyk”; and suggests potential directions for the development of the marketing strategy of the “Podorozhnyk” pharmacy chain.