До дистанційного навчання 2020 року Одеський національний медичний університет (далі ОНМедУ) не практикував закриття на карантини, чи тривалі зимові канікули. Попри відсутність досвіду дистанційної роботи в університеті з початку ХХІ століття ведеться активна робота по розробці та вдосконаленню електронної бази. На першому занятті традиційно викладач надає свої координати, план роботи на семестр, перелік тем для додаткової індивідуальної і самостійної роботи. Комунікаційна доступність викладача значно покращує ефективність навчання. Під час карантину такі напрацювання дозволили в стислі строки з мінімальними втратами у процесі навчання організувати плідну роботу. До початку карантину ефективно застосовувались хмарні технології. Під час карантину почали з використання звичних засобів зв’язку – вайбер, телеграм, ватсап, скайп, фейсбук, месенжер, електронні скриньки. Microsoft Teams і Zoom нові платформи, що було вперше застосовано під час дистанційного навчання. Уникнути накладок, коли одночасно транслюються декілька предметів (як це бувало в деяких школах), дозволило чітке дотримання розкладу занять на весь семестр, який був складений до початку
семестру. Щодо основних проблем з якими зустрілися під час дистанційного навчання – це технічні. Крім технічних проблем виникали певні психологічні. Соціально спрямовані як викладачі, так і студенти відчували дискомфорт у відсутності живого спілкування. За дуже короткий термін викладачі опанували нові для себе методи роботи. Удалося відпрацювати для себе і своїх студентів найбільш вдалі й
оптимальні можливості дистанційного навчання. Карантин став не лише обмеженням, а й дав нові можливості.
Prior to distance learning in 2020, ONMedU did not practice quarantine
closures or long winter vacations. Despite the lack of experience in remote work,
the university since the beginning of the XXI century is actively working to
develop and improve the electronic database. At the first lesson, the teacher
traditionally provides their coordinates, work plan for the semester, a list of topics
for additional individual and independent work. The teacher's communication
accessibility significantly improves the effectiveness of teaching. During the
quarantine, such developments allowed to organize fruitful work. Prior to quarantine, cloud technologies were used effectively. During the quarantine, they started using the usual means of communication – viber, telegram, watsap, skype, facbook, messenger, e-mail. Microsoft Teams and Zoom are new platforms that were first used during distance learning. Avoiding overlays when several subjects are broadcast at the same time (as was the case with school subjects) allowed for strict adherence to the class schedule for the entire semester. The schedule was made as usual before the beginning of the semester. The main problems encountered during distance learning are technical. In addition to technical problems, there were some psychological ones. Socially oriented teachers and students had discomfort in the absence of live communication. In a very short time, teachers have mastered new methods of work. We
managed to develop for ourselves and our students the most successful and optimal opportunities for distance learning. Quarantine has not only become a restriction,
but also provided new opportunities.