Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Аряєв, М. Л. | ua |
dc.contributor.author | Бірюков, В. С. | ua |
dc.contributor.author | Усенко, Д. В. | ua |
dc.contributor.author | Aryayev, M. L. | en |
dc.contributor.author | Biryukov, V. S. | en |
dc.contributor.author | Usenko, D. V. | en |
dc.date.accessioned | 2025-02-28T10:36:54Z | |
dc.date.available | 2025-02-28T10:36:54Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Аряєв М. Л. Оцінка різноманіття думок здобувачів вищої медичної освіти про якість викладання за результатами анонімного анкетування / М. Л. Аряєв, В. С. Бірюков, Д. В. Усенко // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. – № 217. – С. 12–18. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17028 | |
dc.description.abstract | У рамках впровадженої в Одеському національному медичному університеті (ОНМедУ) системи управління якістю освітніх послуг ISO 9001 проведено оцінку якості викладання навчальної дисципліни 228 «Педіатрія» у режимі дистанційного навчання (ДН). Метод дослідження ґрунтується на статистичній обробці даних анонімного анкетування (АА) здобувачів вищої освіти (ЗВО) старших курсів ОНМедУ. Згідно з критеріями включення відібрано анкети 461 респондента: 368 (79,83%) вітчизняних та 93 (20,17%) іноземних. Усі ЗВО (100%) взяли участь у ДН в умовах воєнного стану (вересень 2023 по січень 2024 р.). "Нульова гіпотеза" даного дослідження передбачала відсутність суттєвих розбіжностей між думками вітчизняних та зарубіжних респондентів, оскільки як вітчизняним, так і зарубіжним респондентам були дані одні й ті самі питання, а викладання предмета проходило на одній і тій же кафедрі з ідентичних навчальних програм для вітчизняних та зарубіжних ЗВО. Дослідження відноситься до крос-секційного дизайну та включає виявлення достовірності відмінностей між різними групами ЗВО на основі критерію Пірсона, а також виявлення ступеня різноманітності думок ЗВО на основі показників дисперсії. Результати дослідження показали, що на 11 питань (42,31%) з 26 отримані відповіді, що достовірно відрізняються та виключають справедливість “нульової гіпотези”. АА виявило також низку ризиків ДН усунення чи зменшення яких здатне підвищити рівень задоволеності навчання у здобувачів: недостатнє залучення в наукову роботу; недостатній обсяг освоєння практичних навичок та дефіцит навчального часу стосовно обсягу досліджуваного матеріалу. АА показало, що різноманітність думок існує не лише між вітчизняними та зарубіжними ЗВО, а й присутня всередині кожної групи, що об’єктивно відобразив проведений дисперсійний аналіз, який виявив ряд дискутабельних питань, та потребу у додатковому опрацюванні. Заключення: анонімне анкетування є результативним методом підтримки системи управління якістю ISO 9001 університету. | uk_UA |
dc.description.abstract | Within the framework of the ISO 9001 quality management system for educational services implemented at the Odessa National Medical University (ONMedU). The quality of teaching educational discipline 228 “Pediatrics” was assessed in distance learning (DL) mode. The research method is based on statistical processing of data from an anonymous survey (AS) of higher education applicants (HEA) of senior courses at ONMedU. According to the inclusion criteria, questionnaires from 461 respondents were selected 368 (79,83%) domestic and 93 (20,17%) foreign). All HEAs (100%) took part in the DL under the condition of the martial law (spring 2023 to present 2024). The “null hypothesis” of this study was - the absence of significant differences between the assessments of domestic and foreign respondents, since they were all given identical questionnaires, and the subject was taught in a single department, using identical educational programs. The study refers to a cross-sectional design and includes identifying the significance of differences between different groups of HEAs based on the Pearson criterion, as well as identifying the degree of diversity of opinions of HEAs based on dispersion indicators. The results of the study showed that for 11 (42,31%) out of 26 questions, significantly different answers were received, which excludes the validity of the “null hypothesis”. AA also identified a number of DL risks, the elimination or reduction of which can increase the level of satisfaction from training among applicants: insufficient involvement of them in scientific work; insufficient volume of development of practical skills and shortage of study time in relation to the volume of material studied. The AA showed that diversity of opinions exists not only between domestic and foreign HEAs but also within each group, which was objectively reflected by the conducted dispersion analysis. Conclision: AA is an effective method of maintaining the ISO 9001 quality management system at the university. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.subject | здобувач вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | якість медичної освіти | uk_UA |
dc.subject | ISO 9001 | uk_UA |
dc.subject | анонімне анкетування | uk_UA |
dc.subject | ризик-менеджмент | uk_UA |
dc.subject | дистанційне навчання | uk_UA |
dc.subject | applicant of higher education | uk_UA |
dc.subject | quality of medical education | uk_UA |
dc.subject | ISO 9001 | uk_UA |
dc.subject | anonymous questionnaire | en |
dc.subject | risk management | en |
dc.subject | distance learning | en |
dc.title | Оцінка різноманіття думок здобувачів вищої медичної освіти про якість викладання за результатами анонімного анкетування | uk_UA |
dc.title.alternative | Assessment of the difference of opinions of higher medical education applicants on the quality of teaching according to the results of an anonymous questionnaire | en |
dc.type | Article | en |