Стаття досліджує вплив сучасних засобів безпеки автомобілів на травмування водіїв і пасажирів під час ДТП. Проаналізовано випадки травмування, вивчено характер ушкоджень від традиційних і сучасних засобів захисту. Встановлено, що сучасні засоби значно знижують ризик серйозних травм, хоча самі по собі можуть спричиняти тілесні ушкодження. Зазначено перспективність подальшого вивчення впливу новітніх засобів безпеки, таких як активні підголівники та спеціальні кронштейни педального вузла. Актуальність теми. Сучасний автомобільний парк зазнає все більших змін; зокрема, вдосконалюються системи захисту водія та пасажирів у салоні автомобіля. Насамперед, за
рахунок втілення у конструкцію салону подушок безпеки, травмобезпечних кермових коліс тощо. Усі ці зміни дуже суттєво впливають на механізм утворення та морфологію ушкоджень водія та пасажирів автомобіля в момент ДТП. Разом із тим, саме характер тілесних ушкоджень у постраждалих дозволяє висловитися про місцезнаходження останніх у салоні автомобіля в момент ДТП, що вкрай важливо для слідства. Вивченню саме характеру і механізму утворення
ушкоджень у водія та пасажирів автомобіля і присвячена дана робота. Мета роботи – підвищення ефективності проведення судово-медичних експертиз осіб, постраждалих внаслідок ДТП у салоні автомобіля.
The article examines the impact of modern automobile safety features on injuries sustained by drivers and passengers during traffic accidents. Cases of injuries were analyzed, and the nature of damages caused by traditional and modern safety systems was studied. It was found that modern safety features significantly reduce the risk of severe injuries, although they can themselves cause bodily harm. The study highlights the prospects for further research into the effects of advanced safety systems, such as active headrests and special pedal bracket mechanisms. The aim of the study is to increase the efficacy of forensic medical examinations of persons injured as a result of a road accident inside passenger car compartment. Materials and methods. 247 cases of trauma in the driver’s and passengers’ compartments of cars equipped with modern safety features (without fatal outcomes) were studied based on archival
materials of the Odessa Regional Bureau of Forensic Medical Examination for the years 2014–2024. The morphology of bodily injuries in drivers and passengers was analyzed.