У статті здійснено аналіз мотиваційних причин успішного навчання здобувачів вищої освіти медичного університету, ступеня усвідомлення ними майбутньої професійної діяльності, переваг та недоліків обраної професії. Дослідження
було здійснено з метою вивчення трансформації мотиваційних установок та цінностей здобувачів 5–6 курсів медичного університету під впливом освітнього середовища. Використовувалися результати анкетування 450 респон-дентів за самостійно
розробленою анкетою з питаннями напівзакритого типу.
The article analyzes the motivational reasons for the successful study of
medical university students, the degree of awareness of their future professional activity, the advantages and disadvantages of the chosen profession. The research was carried out
with the aim of studying the transformation of motivational attitudes and values of students
of 5-6 courses of a medical university under the influence of the educational environment.
The results of the survey of 450 respondents based on an independently developed
questionnaire with semi-closed type questions were used.