dc.identifier.citation |
Кусик Н. Л. Аналіз споживачів послуг на ринку вищої освіти: проблеми сегментації / Н. Л. Кусик, С. В. Багдікян // Право, економіка та управління: генезис, сучасний стан та перспективи розвитку : Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 20-річчю економіку-правового ф-ту ОНУ імені І. І. Мечникова, 14–15 верес. 2018 р., м. Одеса: матер. – Одеса, 2018. – С. 41–49. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Основними джерелами накопичення елементів людського капіталу в сучасній інституціональній економіці є, в загальному вигляді, освіта, наука, охорона здоров’я, культура, мистецтво, інформаційне обслуговування. З однієї сторони, не викликає сумніву необхідність відшкодування витрат на надання тих благ, які у вигляді послуг надаються цими сферами, та акумулюються як людський капітал. Такі послуги являються персоніфікованими, тобто в них зацікавлені конкретні особи, тому їх надання має бути економічно ефективним. З іншої сторони, ці послуги – це суспільні блага, в яких зацікавлені та якими користуються всі члени суспільства. Суспільні та приватні блага, що надаються цими сферами, взаємопов’язані – вони разом накопичуються у вигляді людського капіталу. А людський капітал – він завжди персоніфікований. Отже, надання послуг цими сферами має бути соціально справедливим. По суті, ці дві сторони є взаємообумовленими та стосуються однієї і тієї ж проблеми – проблеми відшкодування витрат на послуги освіти, науки, охорони здоров’я, культури, мистецтва. Останнім часом, в Україні «грань» між економічною ефективністю та соціальною справедливістю, на наш погляд, починає окреслюватися найбільш очевидно саме в сфері освіти. |
uk_UA |