Актуалізація комунікативної компетентності майбутніх медиків як важливої складової іміджу лікаря

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кир’язова, О. В. uk
dc.contributor.author Нетребчук, Л. М. uk
dc.contributor.author Самойленко, Т. О. uk
dc.contributor.author Циба, А. А. uk
dc.contributor.author Нагачевська, С. А. uk
dc.contributor.author Kyriazova, O. en
dc.contributor.author Netrebchuk, L. en
dc.contributor.author Samoilenko, T. en
dc.contributor.author Tsyba, A. en
dc.contributor.author Nahachevska, S. en
dc.date.accessioned 2023-10-19T07:21:11Z
dc.date.available 2023-10-19T07:21:11Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Актуалізація комунікативної компетентності майбутніх медиків як важливої складової іміджу лікаря / О. В. Кир’язова, Л. М. Нетребчук, Т. О. Самойленко та ін. // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер. 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. 2023. Вип. 93. С. 58–64. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/14004
dc.description.abstract Статтю присвячено особливостям актуалізації комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти медичних ЗВО як важливої складової іміджу лікаря. Проаналізовано поняття «імідж лікаря» та «комунікативна компетентність» у наукових розвідках різного рівня. Розглянуто комунікативну компетентність майбутніх медиків у складі іміджу лікаря як важливий аспект професійного спілкування працівників медичної сфери головним завданням якого є використання основних правил вербальної та невербальної комунікації результатом яких є створення позитивної та сприятливої атмосфери у спілкуванні з пацієнтами, що сприятиме покращенню результатів їх лікування. Проведено опитування серед пацієнтів однієї з Одеських лікарень, для визначення актуальної думки щодо комунікативної компетентності лікаря як важливої складової його іміджу. Наведено результати анкетування, що вказують на актуальність комунікативної компетентності для іміджу лікаря якому довіряють пацієнти і до якого готові звертатися повторно у разі необхідності. Визначено наступні складові у структурі комунікативної компетентності медиків, що мають вплив на створення позитивного іміджу лікаря: уміння лікаря швидко налагодити процес комунікації та створити контакт зі співрозмовником; уміння професіонала не ускладнювати розмову з пацієнтом незрозумілою медичною термінологією, влучно підбираючи потрібні дефініції що є прийнятними для хворого; уміння доводити доцільність власної думки та влучно аргументувати обраний курс лікування пацієнту; відсутність емоційно забарвлених назв та понять що спотворюють мовлення лікаря; здатність проявляти співчуття та розуміння до хворого у різних його станах; уміння позитивно налаштувати пацієнта на успішний результат прописаного лікування; відсутність зайвої жестикуляції та неприємної міміки у медика; уміння уникати конфліктних ситуацій з хворими та їх родичами. З’ясовано, що спілкування з пацієнтами, їх родичами та обмін досвідом з колегами займатиме велику кількість часу у роботі лікаря, тому підготовка майбутніх медиків до фахової комунікації передбачає поетапне вивчення дисциплін, орієнтованих на здобуття мовних та соціокультурологічних компетентностей. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the peculiarities of the actualization of the communicative competence of students of higher education of medical higher education institutions as an important component of the image of a doctor. The concepts of "doctor's image" and "communicative competence" in scientific researches of different levels are analyzed. The communicative competence of future doctors as part of the image of a doctor is considered as an important aspect of professional communication of medical workers whose main task is to use the basic rules of verbal and non-verbal communication, the result of which is the creation of a positive and favorable atmosphere in communication with patients, which will contribute to improving the results of their treatment. A survey was conducted among the patients of one of the Odesa hospitals to determine the current opinion regarding the communicative competence of the doctor as an important component of his image. The results of the questionnaire are presented, which indicate the relevance of communicative competence for the image of a doctor whom patients trust and to whom they are ready to refer again if necessary. The following components in the structure of the communication competence of doctors, which have an impact on creating a positive image of the doctor, were determined: the doctor's ability to quickly establish the communication process and establish contact with the interlocutor; the professional's ability not to complicate the conversation with the patient with unclear medical terminology, aptly choosing the necessary definitions that are acceptable for the patient; the ability to prove the appropriateness of one's own opinion and aptly argue the chosen course of treatment to the patient; lack of emotionally colored names and concepts that distort the doctor's speech; the ability to show compassion and understanding to the patient in his various states; the ability to positively adjust the patient to a successful outcome of the prescribed treatment; absence of excessive gesticulation and unpleasant facial expressions in the doctor; the ability to avoid conflict situations with patients and their relatives. It has been found that communicating with patients, their relatives and sharing experiences with colleagues will take up a lot of time in a doctor's work, therefore the preparation of future doctors for professional communication involves a step-by-step study of disciplines aimed at acquiring linguistic and sociocultural competences. en
dc.language.iso uk en
dc.subject імідж лікаря uk_UA
dc.subject комунікативна компетентність uk_UA
dc.subject вербальна та невербальна комунікація uk_UA
dc.subject структура комунікативної компетентності медиків uk_UA
dc.subject працівники медичної сфери uk_UA
dc.subject the image of a doctor en
dc.subject communicative competence en
dc.subject verbal and non-verbal communication en
dc.subject the structure of the communicative competence of doctors en
dc.subject workers in the medical field en
dc.title Актуалізація комунікативної компетентності майбутніх медиків як важливої складової іміджу лікаря uk_UA
dc.title.alternative Updating the communicative competence of future doctors as an important component of the doctor's image en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу