Abstract:
Розвиток суспільства з масовою комп’ютеризацією всіх сфер життєдіяльності та наростаюча тенденція оцифровування та систематизації даних формує в студентах нові моральні норми і принципи. Дистанційна освіта змінила не тільки підходи до викладання, що передбачувано ускладнило робочий процес викладачам, але й відкрила нові можливості студентам для симулювання процесу їх навчання. Тому, одним з важливих завдань для сучасних педагогів вищих навчальних закладів є сприяння формуванню моральних аспектів при підготовці
майбутніх фахівців не залежно від форми навчання. Фундаментом вирішення цієї задачі в першу чергу слугує впровадження принципів академічної доброчесності (АД) в науково-педагогічне та студентське середовище.
Термін академічна доброчесність означає виявлення, дотримання
та поширення фундаментальних чеснот, таких як чесність, довіра,
справедливість, повага, відповідальність та мужність. Плагіат — лише один з багатьох видів порушення академічної доброчесності, не менш значимі в порушенні принципів АД також фальсифікація експериментальних даних, позитивні відгуки та рецензії на
наукові роботи, які не мають наукової новизни, практичного значення
та ін.