Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Safonov, Yu. M. | en |
dc.contributor.author | Maslennikov, E. I. | en |
dc.contributor.author | Borshch, V. I. | en |
dc.contributor.author | Сафонов, Ю. М. | ua |
dc.contributor.author | Масленніков, Є. І. | ua |
dc.contributor.author | Борщ, В. І. | ua |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T12:13:13Z | |
dc.date.available | 2023-03-15T12:13:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Safonov Yu. M., Maslennikov E. I., Borshch V. I. Innovation training and development technologies for managerial personnel // Науковий вісник Полісся. – 2018. – № 2(2). – С. 154–159. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/12253 | |
dc.description.abstract | Implementation of the innovation training and development technologies is the basis for the effective human resources use and their effectiveness increasing. Target setting. Interest in the professionalization process of managerial staff is gradually growing. Determination of the main tendencies in the management education and eliminating the problems of effective use of training and development technologies for managerial personnel, requires detailed consideration. Actual scientific researches and issues analysis. The scientific works of R. Ansoff, M. Armstrong, E. Kuznietsov are devoted to the analysis of theoretical and practical aspects of managerial personnel professionalization. Uninvestigated parts of general matters defining. The development of the complex education technology of personnel training and development is still uninvestigated scientific issue. The research objective. Innovation training and development process of managerial personnel is the subject of the article. The main goal of the article is to research existent educational technologies for managerial personnel development, to analyze their effectiveness and to propose the most useful one. The statement of basic materials. The problems of management education in Ukraine are viewed. The ways of addressing challenges were suggested. Also the main tendencies of Ukrainian business education market are researched. Issues and challenges of business education area were examined. The comparative analysis of the traditional and non-traditional educational methods was conducted. The degree of effectiveness of their implementation was defined. Conclusions. Unique innovation educational technologies for managerial personnel are proposed, such as implementation of soft skills’ development, learning organization conception, corporate university and knowledge center. But the problems of legal, financial and methodological maintenance still exist. It was proposed complex education technology. | en |
dc.description.abstract | Впровадження інноваційних освітніх технологій є запорукою ефективного використання людських ресурсів організації та підвищення їх ефективності. Постановка проблеми. Інтерес до процесу професіоналізації управлінських кадрів зростає. Отже, визначення основних тенденцій в менеджмент-освіті та усунення проблем, що заважають ефективному використанню технологій розвитку та підготовки персоналу, потребують детального розгляду. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питанням аналізу теоретичних та практичних аспектів професіоналізації управлінських кадрів присвячені наукові роботи Р. Ансоффа, М. Армстронга, Е. Кузнєцова. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Розробка комплексного підходу до використання інноваційних технологій підготовки персоналу у процесі їх професіоналізації залишається недостатньо опрацьованим науковим питанням. Постановка завдання. Виділити основні інноваційні технології підготовки управлінського персоналу та визначити рівень ефективності їх імплементації в освітній процес. Виклад основного матеріалу. Визначаються проблеми використання освітніх технологій в підготовці управлінських кадрів в Україні та причини їх виникнення. Розглянуто шляхи їх подолання. Проведено порівняльний аналіз традиційних та інноваційних освітніх технологій підготовки. Визначено ефективність впровадження інноваційних освітніх технологій. Висновки. Було виявлено, що найбільш ефективними методами підготовки управлінських кадрів є практика навчання на робочому місці, формування «софт-скілс», створення корпоративних університетів. Однак є необхідність формування законодавчого, фінансового та методичного підґрунтя для їх використання. Запропоновано комплексний підхід щодо використання інноваційний освітніх технологій. | uk_UA |
dc.language.iso | en | en |
dc.subject | managerial personnel | en |
dc.subject | professional training and development | en |
dc.subject | management education | en |
dc.subject | innovation educational technology | en |
dc.subject | управлінський персонал | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка та розвиток | uk_UA |
dc.subject | менеджмент-освіта | uk_UA |
dc.subject | інноваційна освітня технологія | uk_UA |
dc.title | Innovation training and development technologies for managerial personnel | en |
dc.title.alternative | Проблеми інноваційної підготовки й розвитку управлінського персоналу | uk_UA |
dc.type | Article | en |