Короткий опис (реферат):
У найскладніший для країни час, в умовах виникнення воєнного стану, під час карантину з приводу COVID-19, учбові заклади не припинили освітнього процесу з метою виконання навчальної програми та створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій студентів засобами технологій дистанційного навчання. Але відсутність безпосереднього контакту з аудиторією, необхідність освоювати нові технології, проблеми зі зв’язком, які періодично виникають та потребують посиленої напруги голосу, сигнали повітряної тривоги, які примушують переривати заняття, створюють додаткове навантаження на нервову систему, психоемоційний стан та голосовий апарат як викладачів, так і студентів. Це призводить до виникнення великої кількості функціональних голосових порушень, до яких відносяться гіпотонусна дисфонія, гіпертонусна дисфонія чи невроз гортані, психогенна афонія, фонастенія, що не дає можливості спілкуватись та тягне за собою непрацездатність. При відсутності своєчасного та адекватного лікування ці функціональні порушення можуть набути стійкого перебігу, перейти в органічні захворювання гортані. Цим обумовлена необхідність посилення профілактичної роботи серед педагогів та студентів, обґрунтування корисності виконання правил гігієни голосу, проведення малої психотерапії, яка включає в себе роз’яснювальні відомості про причини виникнення голосових порушень, інформування колег та студентів про способи боротьби з даною проблемою та можливими ускладненнями.