Викладання гуманітарних дисциплін у медичних вишах потребує особливого підходу. Ми використовуємо трансдисциплінарний метод поєднання етики та естетики з нейробіологічними ідеями Дамасіо, Голдберга, Сакса. Цей метод розкриває межі для появи нового типу знання, нових понять – наприклад, моральної сліпоти, моральної агнозії. Здоров’я або пошкодження певних ділянок мозку відповідає за моральність або аморальність людини. У разі систематичної аморальної поведінки ставиться діагноз моральної агнозії. У разі, якщо суспільство не може правильно ставитися до уразливих людей з когнітивними порушеннями, наприклад, що виникають після травми або зважаючи на старий вік, або до пільгових категорій, те суспільство отримує діагноз моральної/соціальної сліпоти. Трансдисциплінарне знання має древню філософську традицію. Сучасні нейробіологи Дамасіо, Голдберг, Сакс джерелом для своїх концепцій нейробіологічної обумовленості моралі узяли філософські концепції Декарта і Спінози. Формування нової методики викладання етики і естетики в медичних вищах може базуватися на новаторських ідеях філософії, нейробіологічної обумовленості моралі індивідуальної і громадської.
Teaching of humanitarian disciplines in medical institutions of higher learning requires the special hike. We use the transdisciplinary method of connection of ethics and aesthetics with the neurobiology ideas of Goldberg, Sax, Damazio. This method exposes borders for appearance of new type of knowledge, new concepts – for example, moral blindness, moral uncognition. A health or damage of certain areas of brain is responsible for morality or amorality of man. In case of systematic amoral behavior diagnosed moral uncognition. In case if society cannot correctly behave to the vulnerable people with cognition violations, for example, arising up after a trauma or because of old age, or to the favourable categories, that society gets the diagnosis of moral blindness. Тransdisciplinary knowledge has ancient philosophical tradition. Modern neurobiology of Damazio, Goldberg, Sax a source for the conceptions of neurobiology conditionality of moral was take philosophical conceptions of Decart and Spinoza. Forming of new methodology of teaching of ethics and aesthetics in medical institutions of higher learning can be based on the innovative ideas of philosophy, neurobiology conditionality of moral individual and public.
Преподавание гуманитарных дисциплин в медицинских вузах требует особого похода. Мы используем трансдисциплинарный метод соединения этики и эстетики с нейробиологическими идеями Голдберга, Сакса, Дамасио. Этот метод раскрывает границы для появления нового типа знания, новых понятий – например, моральной слепоты, моральной агнозии. Здоровье или повреждение определенных участков мозга отвечает за моральность или аморальность человека. В случае систематического аморального поведения ставится диагноз моральной агнозии. В случае, если общество не может правильно относиться к уязвимым людям с когнитивными нарушениями, например, возникающих после травмы или ввиду старого возраста, или к льготным категориям, то общество получает диагноз моральной слепоты. Трансдисциплинарное знание имеет древнюю философскую традицию. Современные нейробиологи Дамасио, Голдберг, Сакс источником для своих концепций нейробиологической обусловленности морали взяли философские концепции Декарта и Спинозы. Формирование новой методики преподавания этики и эстетики в медицинских вузах может базироваться на новаторских идеях философии, нейробиологической обусловленности морали индивидуальной и общественной.