Для забезпечення науково-професійної діяльності і фахової комунікації важливо володіти медичною термінологією, яка являє собою окрему лінгвістичну базу. Науково-технічний прогрес веде до появи нових термінів, які потребують швидкого засвоєння та введення у професійний лексикон. Крім цього, медичні терміни, які включають позначення назв захворювань, органів, а також фармацевтичних засобів, становлять важливу складову наукових досліджень, але водночас викликають труднощі із засвоєнням та під час перекладу, враховуючи їх неоднозначність. Наразі для статичних цілей використовується загальна Міжнародна класифікація захворювань, проте проблема уніфікації все ще залишається відкритою.
Medical terminology is a multifaceted part of a physician's scientific and professional activity and requires careful study of the peculiarities of word creation and explanation. The impact of COVID-19 and the full-scale invasion has created conditions for the development of distance learning, and therefore, in the process of learning terms, the development of online platforms with interactive methods. In the course of the study, an analysis of literature and scientific research was carried out. In particular, the impact of using the Quizlet system in the process of learning medical terms, the peculiarities of forming
words and their meanings, and creating comparative explanations in accordance with the words and their
origins using MS Excel were identified. The results showed that the use of interactive technologies,
services and applications in a game form contributes to better learning of the material, and understanding
the peculiarities of word formation and the ability to create medical terminology independently allows for
better systematisation of knowledge and material.