Пропедевтика педіатрії є базовою дисципліною для фундаменту клінічного мислення майбутнього лікаря.
Мета нашої роботи — висвітлити питання викладання пропедевтики педіатрії англомовним
студентам міжнародного факультету на кафедрі пропедевтики педіатрії ОНМедУ в історичному
аспекті протягом 25 років.
Завдання дослідження: розкрити деталі роботи кафедри пропедевтики педіатрії ОНМедУ в
підготовці іноземних англомовних студентів при дії різних систем вищої освіти в Україні.
Висновки. На кафедрі пропедевтики педіатрії ОНМедУ поєднання традиційних методів викладання із застосуванням інноваційних освітніх і навчальних технологій дозволяє підвищити
рівень професійних знань, навичок і вмінь, сприяє формуванню особових і ділових якостей майбутнього лікаря і, в цілому, підвищенню міжнародного авторитету вишу.
Pediatric propedeutics is the basic discipline for the foundation of the clinical thinking of the future
doctor.
The purpose of our work is to highlight the issues of teaching pediatric propaedeutics to Englishspeaking students of the international faculty at the Department of Pediatric Propaedeutics of
ONMedU in the historical aspect for 25 years.
Research objectives: to reveal the details of the work of the Department of Pediatric Propaedeutics
of ONMedU in the preparation of foreign English-speaking students under the action of various systems of higher education in Ukraine.
During the period of teaching English-speaking students to propaedeutics of pediatrics since 1996,
traditional methods of teaching clinical discipline have been supplemented with modern educational
technologies.
Conclusions. At the Department of Pediatric Propaedeutics of the Odesa National Medical University for the past 25 years, teaching methods are changing dynamically due to the modernization of
higher education in Ukraine. At the Department of Pediatric Propaedeutics of the ONMedU, the optimization of the training of
foreign students studying in English is achieved by combining traditional teaching methods with using
of innovative educational and training technologies. All this allows to increase the level of professional
knowledge, skills and abilities, contributes to the formation of personal and business qualities of the
future doctor and, in general, to increase the international authority of the University.