Метою дослідження є підвищення якості викладання клінічної дисципліни 228 «Педіатрія» в режимі дистанційного навчання
(ДН) на основі впровадження ризик-менеджменту в управління освітнім процесом. Метод дослідження включав проведення анонімного анкетування серед здобувачів вищої освіти старших курсів ОНМедУ з метою вивчення задоволеності здобувачів викладанням
освітньої компоненти «Педіатрія». Згідно з критеріями включення відібрано 292 анкети із 412 заповнених респондентами. Усі претенденти (100%) взяли участь у ДН в умовах пандемії COVID-19 та військового стану.
Результати дослідження показали, що загальний рівень задоволеності медичним ДН становив у вітчизняних здобувачів 40,57%,
у іноземних – 29,40% і був значно вищим у студентів, які мали попередній досвід (у вітчизняних здобувачів – 57,78%, у іноземних – 67,39%) ДН у своїх країнах, а також коли протягом ДН були використані мультимедіа віртуальних пацієнтів та колегіальне
обговорення клінічних питань. Показано, що ДН освітнього компонента «Педіатрія» дозволяє зберегти низку важливих якостей
навчального процесу: теоретичний контент освітнього компонента «Педіатрія»; дотримання принципів доброчесності у процесі
навчання; дотримання структури та теми заявленого заняття; використання викладачами інтерактивних методів навчання; технічне забезпечення заняття. Анонімне анкетування виявило також низку ризиків ДН, усунення чи зменшення яких здатне підвищити
рівень задоволення від навчання у здобувачів: недостатнє залучення претендентів у наукову роботу; низька задоволеність освоєнням
практичних навичок і не відповідність навчального часу обсягу матеріалу, що вивчається. Вирішення завдання забезпечення навчання практичних навичок в умовах ДН потребує системного підходу у масштабах галузі.
The aim of the study is to improve the quality of teaching the clinical discipline 228 “Pediatrics” in the distance learning (DL) mode based on the introduction of risk management in the management of the educational process. The research method included conducting an anonymous survey among applicants for higher education (applicants) of senior courses of ONMedU in order to study the satisfaction of applicants with the teaching of the educational component “Pediatrics”. According to the inclusion criteria, 292 questionnaires were selected out of 412 completed by respondents. All applicants (100%) participated in the NAM during the COVID-19 pandemic and martial law. The results of the study showed that the overall level of satisfaction with medical DN was 40.57% among domestic applicants, 29.40% among foreign applicants, and was significantly higher among students who had previous experience (for domestic applicants – 57.78%, for foreign applicants – 67.39%) of NAMs in their countries, as well as when multimedia virtual patients and collegial discussion of clinical issues were used during NAM. It is shown that the DS of the educational component “Pediatrics” allows you to save a number of important qualities of the educational process: the theoretical content of the educational component “Pediatrics”; compliance with the principles of integrity in the learning process; observance of the structure and theme of the declared lesson; the use of interactive teaching methods by teachers; technical support of the lesson. Anonymous survey also revealed a number of risks of DN, the elimination or reduction of which can hang the level of satisfaction from training among applicants: insufficient involvement of applicants in scientific work; low satisfaction with the development of practical skills and inconsistency of study time with the amount of material being studied. Solving the problem of providing training in practical skills in the context of LTOs requires a systematic approach across the industry.