Мета дослідження полягає в доповненні теоретико-методичних засад щодо
оцінки поточної стратегії економічного розвитку підприємств туристичної галузі в сучасних
умовах господарювання. У статті обґрунтовується методичний підхід оцінки поточної стратегії економічного розвитку з метою формування ефективної стратегії розвитку підприємств туристичної галузі, яка дозволить досягти значних конкурентних переваг і зміцнити
позиції на ринку в умовах нестабільного розвитку національної економіки. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: монографічне обстеження, узагальнення, систематизація, економіко-статистичний аналіз. Результати. Запропоновано методичний підхід щодо оцінки поточної стратегії економічного розвитку підприємств туристичної галузі,
який полягає у певній послідовності основних етапів оцінки: визначення груп критеріїв оцінки
стратегії (якісні зміни та протидія ризикам), визначення критеріїв оцінки в кожній групі (ефективність діяльності підприємства та стійкість до фінансових і комерційних ризиків), оцінка
показників за визначеними критеріями (рівень рентабельності; норма прибутку, коефіцієнт
автономії; частка ринку підприємства за обсягом продажу). Наприкінці оцінки запропоновано
визначити інтегральні показники за кожною групою критеріїв. Завершувати оцінку пропонується визначенням загального показника оцінки поточної стратегії економічного розвитку. Методичний підхід дозволяє проводити діагностику рівня поточної стратегії розвитку
підприємств туристичної галузі за відповідною шкалою та розробляти управлінські заходи
щодо її коригування. Практична значущість результатів дослідження. Упровадження запропонованого методичного підходу оцінки поточної стратегії економічного розвитку підприємств туристичної галузі дає можливість здійснити всебічний аналіз наявного розвитку
туристичних підприємств з метою подальшого вдосконалення існуючої стратегії розвитку й
ефективної її адаптації до вимог зовнішнього середовища. Це сприятиме стабільному функціонуванню підприємств туристичної галузі та забезпечить їм перспективи для розвитку.
Purpose the article is to supplement the theoretical and methodological foundations
for assessing the current strategy for the economic development of tourism enterprises in modern
economic conditions. The article substantiates the methodological approach for assessing the current
strategy of economic development in order to form an effective strategy for the development of tourism
industry enterprises, which will achieve significant competitive advantages and strengthen market positions in the unstable development of the national economy. Methodology of research. The solution
of the targets posed in the article was carried out using such general scientific and special research
methods as: monographic survey, generalization, systematization, economic and statistical analysis.
Findings. It is proposed a methodological approach to assessing the current strategy for the economic development of tourism enterprises, which consists in a certain sequence of the main stages of the
assessment: definition of groups of criteria for evaluating the strategy (qualitative changes and counteraction to risks), determination of evaluation criteria in each group (efficiency of the enterprise and
resistance to financial and commercial risks), assessment of indicators according to certain criteria
(level of profitability, profit margin, coefficient of autonomy, market share of the enterprise by sales volume). �t the end of the assessment, it is proposed to determine the integral indicators for each group
of criteria. It is proposed to complete the assessment by defining a general indicator for evaluating the
current strategy for economic development. The methodological approach allows you to diagnose the
level of the current development strategy of the tourism industry enterprises on an appropriate scale,
and to develop management measures to adjust it. Practical value. Implementation of the proposed
methodological approach to assessing the current strategy for the economic development of tourism
enterprises makes it possible to carry out a comprehensive analysis of the existing development of
tourism enterprises with the aim of further improving the existing development strategy and its effective adaptation to the requirements of the external environment. This will contribute to the stable functioning of tourism enterprises and provide them with prospects for development.
Цель исследования заключается в дополнении теоретико-методических
основ оценки текущей стратегии экономического развития предприятий туристической
отрасли в современных условиях хозяйствования. В статье обосновывается методический подход оценки текущей стратегии экономического развития с целью формирования
эффективной стратегии развития предприятий туристической отрасли, которая позволит достичь значительных конкурентных преимуществ и укрепить позиции на рынке в условиях нестабильного развития национальной экономики. Методика исследования. Решение
поставленных в статье задач осуществлено с помощью таких общенаучных и специальных
методов исследования: монографическое обследование, обобщение, систематизация,
экономико-статистический анализ. Результаты. Предложен методический подход к оценке текущей стратегии экономического развития предприятий туристической отрасли,
который заключается в определенной последовательности основных этапов оценки: определение групп критериев оценки стратегии (качественные изменения и противодействие
рискам), определение критериев оценки в каждой группе (эффективность деятельности
предприятия и устойчивость к финансовым и коммерческим рискам), оценка показателей по
определенным критериям (уровень рентабельности, норма прибыли, коэффициент автономии, доля рынка предприятия по объему продаж). В конце оценки предлагается определить
интегральные показатели по каждой группе критериев. Завершать оценку предлагается
определением общего показателя оценки текущей стратегии экономического развития.
Методический подход позволяет проводить диагностику уровня текущей стратегии развития предприятий туристической отрасли по соответствующей шкале и разрабатывать
управленческие меры по ее корректировке. Практическая значимость результатов исследования. Внедрение предложенного методического подхода оценки текущей стратегии
экономического развития предприятий туристической отрасли дает возможность осуществить всесторонний анализ имеющегося развития туристических предприятий с целью
дальнейшего совершенствования существующей стратегии развития и эффективной ее
адаптации к требованиям внешней среды. Это будет способствовать стабильному функционированию предприятий туристической отрасли и обеспечит им перспективы для развития.