Дисертацію присвячено вивченню рівнів розвитку словникового запасуучнів гімназії (медичні класи) науковою навчально-термінологічною лексикою на міжпредметній основі (українська мова, українська література, біологія, основи латинської мови з медичною термінологією). Досліджено особливості засвоєння учнями гімназії наукової навчально-термінологічної лексики на міжпредметній основі (лінгвістичної, літературознавчої, біологічної, медичної); визначено критерії і показники, охарактеризовано ступені і рівні засвоєння учнями гімназії наукової навчально-термінологічної лексики на міжпредметній основі; визначено педагогічні умови засвоєння учнями наукової навчально-термінологічної лексики; розроблено
лінгводидактичну модель збагачення словникового запасу учнів науковою
навчально-термінологічною лексикою на міжпредметній основі, що обіймала
чотири етапи: пропедевтичний, когнітивно-збагачувальний, репродуктивнотворчий та оцінно-регулятивний.
The dissertation is devoted to studying of levels of vocabulary development of the pupils of gymnasium (medical classes) with the help of scientific terminology based on intersubject connections (Ukrainian language and literature, biology, Latin language with medical terminology). The research included peculiarities of learning by the students of gymnasia of thevocabulary based on scientific terminology, characterized steps and levels of
mastering by the pupils of educational terminological lexicon. The work presents linguadidactive model aimed to enrich the pupils’ vocabulary with the scientific terminology. The model consists of stages: propaedeutic,
cognitive-enriching, reproductive-creative, evaluative-regulative.
Диссертация посвящена изучению уровней развития словарного запаса учеников гимназии (медицинские классы) научной учебнотерминологической лексикой на межпредметной основе (украинский язык,украинская литература, биология, основы латинского языка с медицинской терминологией).
В исследовании под термином мы понимаем слово, словосочетание или аббревиатуру, что означает научное понятие; это речевая единица, которая репрезентирует идеализированный объект, входит в систему понятий определенной области, утвердилась в этой области и функционирует в
определенной научной терминологии. Термин и терминосистема настолько взаимосвязаны, что друг без друга не существуют: нельзя представить терминосистему, которая состоит из одного термина, так как нельзя определить какой-то термин, не обращаясь к характеру и типологии всех понятийных связей, которые он приобретает именно в терминосистеме.