Моніторінг споживчих уподобань щодо аптек у масштабах окремого мікрорайону Одеси

Show simple item record

dc.contributor.author Унгурян, Л. М. ru
dc.contributor.author Unhurian, L. M. en
dc.date.accessioned 2017-12-26T13:29:10Z
dc.date.available 2017-12-26T13:29:10Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Унгурян, Л. М. Моніторінг споживчих уподобань щодо аптек у масштабах окремого мікрорайону Одеси / Л. М. Унгурян // Одеський медичний журна. - 2013. - N 2. - С. 28-32. ua
dc.identifier.uri http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/2042
dc.description.abstract Проведен ряд исследований, результаты которых отражали поведенческие характеристики посетителей аптек. Эти исследования, с одной стороны, изучали мнение рядового гражданина государства или отдельного мегаполиса, с другой — были упрощенным социологическим изучением незначительной части жителей мегаполиса и города областного подчинения. На основании результатов анкетного опроса 439 посетителей аптек отдельного микрорайона Одессы установлены особенности потребительских предпочтений, которые будут использованы для разработки в дальнейших исследованиях организационных правил работы аптек. ru
dc.description.abstract It was found that about a third of respondents buy drugs at the pharmacy which is the nearest to their residence place or at one and the same pharmacy. Almost twofifths of respondents turn to the pharmacy as needed. Over half of the respondents consider a proper location, affordable price and a wide range of drugs in the pharmacy to be the main choice factors. Half of the respondents make a decision to purchase a particular drug before visiting the pharmacy, and four-fifths — depending on the circumstances. Almost half of the visitors pointed to the lack of queues. Only 2.3% said that they have not faced with the lack of necessary medicines at the pharmacy. Two thirds of visitors indicated that the price of drugs has significantly increased. The same number of respondents considered culture of service to be the main personal quality. Notably, age, gender and working experience do not define personal qualities of pharmacists. When the pharmacist suggests several options required drugs without prescription, two-thirds of the respondents choose known drugs tested by them or their relatives or friends. The reasons for refusal of re-visiting some pharmacies almost half of the respondents consider high prices and unskilled staff. An average level of service in pharmacies was evaluated as 3.9. There were offered 7 propositions and 6 additional services to improve working quality, such as: increase of goodwill, availability of a consulting physician, home delivery of drugs and ordering by phone. en
dc.publisher ОНМедУ ru
dc.subject аптека ru
dc.subject посетители аптек ru
dc.subject потребительские предпочтения ru
dc.subject микрорайон мегаполиса ru
dc.subject pharmacy en
dc.subject visitors of pharmacies en
dc.subject consumer preferences en
dc.subject neighborhood metropolis en
dc.title Моніторінг споживчих уподобань щодо аптек у масштабах окремого мікрорайону Одеси ua
dc.title.alternative Monitoring consumer preferences for pharmacies on an individual odessa microdistrict scale en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account